fredag 9. juni 2017

ERTER og BLOMSTRING – to nye par sokker, på en fredag

I dag har jeg publisert to nye sokkeoppskrifter. De er begge strikket i tynt sokkegarn og de har den samme passformen.
Og nettopp passformen, den er jeg så fornøyd med. Den passer mine føtter helt supert. Og jeg har ikke så spesielle føtter i det hele tatt, så jeg regner med at de passer godt til mange andre også ;)
Begge er tynne ullsokker med relativt kort sokkeskaft. Med andre ord: veldig anvendelige sokker, også til sommerbruk.
Og når vi snakker om sommeren, som ennå ikke har funnet veien helt frem til der jeg bor, så er det jo utrolig kjekt å strikke sokker (og votter) på sommeren. Det gjorde man jo i «gamledager» også; strikket sokker og votter om sommeren, forberedte seg og familien på de kalde dagene som var å vente i når den kalde årstiden meldte sin ankomst. Kanskje jeg ikke er så kul, hip og moderen som jeg tror ... bare veldeig tradisjonell og kanskje litt gammeldag 😁
ERTER
Dette er sokkene ERTER.

BLOMSTRING
Dette er sokkene BLOMSTRING.

Jeg er allerede i gang med at par BLOMSTRING i en helt annen fargesammensetning. Jeg viser den frem her på bloggen om ikke så lenge tenker jeg.

Håper du har en super kveld og en fin helg i vente 🌷


3 kommentarer: